1. Zarządzanie wizerunkiem organizacji
    1. I/1.Budowanie strategii komunikacji wewnętrznej
      1. I/1.1.Przygotowanie do zaprojektowania komunikacji wewnętrznej w firmie
        1. I/1.1.1.Diagnoza sytuacji komunikacyjnej w organizacji
      2. I/1.2.Projektowanie strategii komunikacji wewnętrznej
        1. I/1.2.1.Wyznaczanie celów
        2. I/1.2.2.Określanie grupy docelowej, czyli persony w procesie komunikacji
        3. I/1.2.3.Dobór właściwych narzędzi komunikacji wewnętrznej
        4. I/1.2.4.Plan komunikacji wewnętrznej
        5. I/1.2.5.Strategia komunikacji wewnętrznej jako formalny dokument
    2. I/2.Skuteczna kampania employerbrandingowa – jak zaplanować działania, które przyniosą oczekiwane rezultaty w organizacji?
      1. I/2.1.Wprowadzenie do Employer Brandingu
      2. I/2.2.Kampanie employerbrandingowe – formy, definicje, przykłady
      3. I/2.3.Etapy tworzenia i realizacji kampanii employerbrandingowej
  2. Zarządzanie rozwojem i talentami
    1. II/1.Zarządzanie procesami szkoleniowymi w organizacji
      1. II/1.1.Argumentacja biznesowa dla finansowania inwestycji rozwojowych
        1. II/1.1.1.Kontekst systemu HR Business Partnerów
        2. II/1.1.2.Kontekst rozłożenia procesu decyzyjnego w czasie
      2. II/1.2.Planowanie roczne szkoleń z budżetowaniem
        1. II/1.2.1.Potrzeby biznesowe punktem wyjścia do planowania szkoleń
        2. II/1.2.2.Różne typologie potrzeb szkoleniowych
        3. II/1.2.3.Analiza potrzeby szkoleniowej - uniwersalny schemat procesu analitycznego, przykładowe schematy i tabele
        4. II/1.2.4.Rozszerzona perspektywa analizy – wykorzystanie modelu HPI
    2. II/2.Talent Management jako element długoterminowej strategii personalnej
      1. II/2.1.Talent Management – projekt, proces czy długofalowa i przemyślana strategia działania?
      2. II/2.2.Przygotowanie programu zarządzania talentami w organizacji
        1. II/2.2.1.Definiowanie precyzyjnych celów dla programu talentowego
        2. II/2.2.2.Zrewiduj strategię biznesową oraz określ cele i priorytety dla Twojej organizacji
        3. II/2.2.3.Zidentyfikuj luki – czego brakuje, aby skutecznie zmierzyć się z tymi wyzwaniami?
        4. II/2.2.4.Zdefiniuj cele i priorytety do realizacji po stronie HR oraz przejdź do projektowania programu talentowego
      3. II/2.3.Skuteczny proces sukcesji talentów w organizacji
        1. II/2.3.1.Case study – nie ma sukcesu bez sukcesji
        2. II/2.3.2.Kompetencje wskazujące na potencjał liderski
        3. II.2.3.3.Przykład wywiadu behawioralnego z talentem
        4. II/2.3.4.Formularz zgłoszeniowy do programu talentowego
        5. II/2.3.5.Przykładowa komunikacja programu talentowego
  3. Rekrutacja i onboarding
    1. III/1.Praktyczny przewodnik po (nie) konwencjonalnych metodach pozyskiwania kandydatów
      1. III/1.1.Rekruter czy marketer? – Ewolucja roli rekrutera
        1. III/1.1.1.LinkedIn – pokaż się tak, jak chcesz widzieć kandydatów
        2. III/1.1.2.Komunikacja na LinkedIn – wyróżnij się!
      2. III/1.2.Działania EB z pozycji HR-owca
        1. III/1.2.1.Narzędzia aktywnego pozyskiwania kandydatów na stanowiska różnego szczebla w wielu branżach – ujęcie praktyczne
        2. III/1.2.2.Boolean search
        3. III/1.2.3.Dodatkowe narzędzia wyszukiwania
        4. III/1.2.4.LinkedIn Search Tool – szukaj „po imieniu”
        5. III/1.2.5.Rekrutacja na Facebooku
        6. III/1.2.6.Rekrutacja na Twitterze
        7. III/1.2.6.Rekrutacja na stronach MeetUp, Couchsurfing, Stackoverflow
        8. III/1.2.7.Rekrutacja diversity sourcing
        9. III/1.2.8.Nowoczesna psychometria w selekcji i rozwoju
    2. III/2.Rekrutacja zgodna z RODO – jak sprawdzić, czy zabezpieczyliśmy każdy element procesu zgodnie z wytycznymi rozporządzenia
      1. III/2.1.RODO w HR – informacje ogólne
        1. III/2.1.1.Analiza procesów rekrutacyjnych pod kątem RODO
        2. III/2.1.2.Klauzula informacyjna w procesie rekrutacyjnym zgodna z RODO. O czym powinniśmy poinformować kandydatów?
        3. III/2.1.3.Zgody pozyskiwane od kandydatów w trakcie procesu rekrutacyjnego zgodne z wymaganiami RODO
        4. III/2.1.4.System poleceń pracowniczych zgodny z RODO
      2. III/2.2.Wybór narzędzia IT wspierającego rekrutację
  4. Outplacement i offboarding
    1. IV/1.Offboarding – jak skutecznie przejść przez proces i przeprowadzić przez niego pracowników
      1. IV/1.1.Offboarding – realny przebieg i etapy procesu
      2. IV/1.2.Jak komunikować decyzję o rozstaniu zespołowi oraz organizacji?
      3. IV/1.3.Transfer wiedzy – jak nie stracić niezbędnej do dalszego funkcjonowania wiedzy i zadbać o zachowanie ciągłości procesów biznesowych?
  5. Strategia personalna
    1. V/1.Aspekty praktyczne projektowania i wdrażania strategii personalnej
      1. V/1.1.Czy na pewno trzeba budować strategię personalną, skoro mamy rynkową?
      2. V/1.2.Jak rozumieć poszczególne komponenty dobrze zbudowanej strategii?
      3. V/1.3.Misja, wizja, wartości oraz domeny działania firmy – jak przenieść te elementy do strategii personalnej?
      4. V/1.4.„Odkodowanie” strategii biznesowej firmy na potrzeby budowania strategii i substrategii HCM
      5. V/1.5.Zrozumienie procesów biznesowych i kluczowych czynników sukcesu (KCS)
        1. V/1.5.1.Opracowanie strategii personalnej w ścisłym powiązaniu z celami biznesowymi krok po kroku
        2. V/1.5.2.Opracowanie strategii i substrategii HR
        3. V/1.5.3.Opracowanie strategii i substrategii HCM w firmie
        4. V/1.5.4.Analiza poprawności wypracowanych rozwiązań
      6. V/1.6.Operacjonalizacja strategii personalnej – jak z ogólnego dokumentu stworzyć zbiór praktycznych działań
        1. V/1.6.1.Projektowe podejście do wdrażania programów funkcjonalnych w ramach strategii HR
        2. V/1.6.2.Struktura dokumentu przedstawiającego strategię personalną
        3. V/1.6.3.Jak wdrażać wypracowaną strategię HCM?
        4. V/1.6.4.Jak „sprzedać” ludziom nową koncepcję?
        5. V/1.6.5.Jak monitorować realizację strategii HCM?
  6. Trendy HR
    1. VI/1.Praktyka zarządzania projektami HR
      1. VI/1.1.Wprowadzenie do zarządzania projektami
      2. VI.1.2.HR i zarządzanie projektami
      3. VI/1.3.Cykl życia projektu
      4. VI/1.4.Zarządzanie projektami w praktyce
        1. VI/1.4.1.Model zarządzania projektem
        2. VI/1.4.2.Karta projektu
        3. VI/1.4.3.Kluczowe osoby – interesariusze
        4. VI/1.4.4.Komunikacja w projekcie
  7. Prawo pracy w praktyce
    1. VII/1.Praktyczne zagadnienia związane z projektowaniem i wdrożeniem regulaminu pracy w organizacji
      1. VII/1.1.Zasady projektowania i wdrożenia regulaminu pracy
      2. VII/1.2.Regulamin pracy w odniesieniu do pozostałych dokumentów i procesów personalnych funkcjonujących w organizacji
        1. VII/1.2.1.Obowiązek wprowadzenia regulaminu pracy a odpowiedzialność przedsiębiorcy – praktyczne wskazówki
        2. VII/1.2.2.Obowiązki pracodawców niezobowiązanych do wprowadzenia regulaminu pracy
        3. VII/1.2.3.Konsekwencje prawne wynikające z braku posiadania regulaminu pracy w organizacji
        4. VII/1.2.4.Konsultacje z przedstawicielami pracowników – kiedy jest to niezbędny element wprowadzania regulaminu pracy?
      3. VII/1.3.Wskazówki dotyczące projektowania i wdrażania w organizacji regulaminu pracy
        1. VII/1.3.1.Kluczowe elementy, jakie powinny się znaleźć w każdym regulaminie pracy – omówienie praktycznych aspektów na przykładach
        2. VII/1.3.2.Zapisy niedozwolone i zabronione w regulaminie pracy i konsekwencje z tym związane
        3. VII/1.3.3.Tryb ustalenia i wejścia w życie regulaminu pracy – jak to praktycznie zorganizować?
        4. VII/1.3.4.Zasady wprowadzania zmian w obowiązującym regulaminie pracy i informowania o tym pracowników