- Zarządzanie wizerunkiem organizacji
- I/1.Budowanie strategii komunikacji wewnętrznej
- I/1.1.Przygotowanie do zaprojektowania komunikacji wewnętrznej w firmie
- I/1.1.1.Diagnoza sytuacji komunikacyjnej w organizacji
- I/1.2.Projektowanie strategii komunikacji wewnętrznej
- I/1.2.1.Wyznaczanie celów
- I/1.2.2.Określanie grupy docelowej, czyli persony w procesie komunikacji
- I/1.2.3.Dobór właściwych narzędzi komunikacji wewnętrznej
- I/1.2.4.Plan komunikacji wewnętrznej
- I/1.2.5.Strategia komunikacji wewnętrznej jako formalny dokument
- I/2.Skuteczna kampania employerbrandingowa – jak zaplanować działania, które przyniosą oczekiwane rezultaty w organizacji?
- I/2.1.Wprowadzenie do Employer Brandingu
- I/2.2.Kampanie employerbrandingowe – formy, definicje, przykłady
- I/2.3.Etapy tworzenia i realizacji kampanii employerbrandingowej
- Zarządzanie rozwojem i talentami
- II/1.Zarządzanie procesami szkoleniowymi w organizacji
- II/1.1.Argumentacja biznesowa dla finansowania inwestycji rozwojowych
- II/1.1.1.Kontekst systemu HR Business Partnerów
- II/1.1.2.Kontekst rozłożenia procesu decyzyjnego w czasie
- II/1.2.Planowanie roczne szkoleń z budżetowaniem
- II/1.2.1.Potrzeby biznesowe punktem wyjścia do planowania szkoleń
- II/1.2.2.Różne typologie potrzeb szkoleniowych
- II/1.2.3.Analiza potrzeby szkoleniowej - uniwersalny schemat procesu analitycznego, przykładowe schematy i tabele
- II/1.2.4.Rozszerzona perspektywa analizy – wykorzystanie modelu HPI
- II/2.Talent Management jako element długoterminowej strategii personalnej
- II/2.1.Talent Management – projekt, proces czy długofalowa i przemyślana strategia działania?
- II/2.2.Przygotowanie programu zarządzania talentami w organizacji
- II/2.2.1.Definiowanie precyzyjnych celów dla programu talentowego
- II/2.2.2.Zrewiduj strategię biznesową oraz określ cele i priorytety dla Twojej organizacji
- II/2.2.3.Zidentyfikuj luki – czego brakuje, aby skutecznie zmierzyć się z tymi wyzwaniami?
- II/2.2.4.Zdefiniuj cele i priorytety do realizacji po stronie HR oraz przejdź do projektowania programu talentowego
- II/2.3.Skuteczny proces sukcesji talentów w organizacji
- II/2.3.1.Case study – nie ma sukcesu bez sukcesji
- II/2.3.2.Kompetencje wskazujące na potencjał liderski
- II.2.3.3.Przykład wywiadu behawioralnego z talentem
- II/2.3.4.Formularz zgłoszeniowy do programu talentowego
- II/2.3.5.Przykładowa komunikacja programu talentowego
- Rekrutacja i onboarding
- III/1.Praktyczny przewodnik po (nie) konwencjonalnych metodach pozyskiwania kandydatów
- III/1.1.Rekruter czy marketer? – Ewolucja roli rekrutera
- III/1.1.1.LinkedIn – pokaż się tak, jak chcesz widzieć kandydatów
- III/1.1.2.Komunikacja na LinkedIn – wyróżnij się!
- III/1.2.Działania EB z pozycji HR-owca
- III/1.2.1.Narzędzia aktywnego pozyskiwania kandydatów na stanowiska różnego szczebla w wielu branżach – ujęcie praktyczne
- III/1.2.2.Boolean search
- III/1.2.3.Dodatkowe narzędzia wyszukiwania
- III/1.2.4.LinkedIn Search Tool – szukaj „po imieniu”
- III/1.2.5.Rekrutacja na Facebooku
- III/1.2.6.Rekrutacja na Twitterze
- III/1.2.6.Rekrutacja na stronach MeetUp, Couchsurfing, Stackoverflow
- III/1.2.7.Rekrutacja diversity sourcing
- III/1.2.8.Nowoczesna psychometria w selekcji i rozwoju
- III/2.Rekrutacja zgodna z RODO – jak sprawdzić, czy zabezpieczyliśmy każdy element procesu zgodnie z wytycznymi rozporządzenia
- III/2.1.RODO w HR – informacje ogólne
- III/2.1.1.Analiza procesów rekrutacyjnych pod kątem RODO
- III/2.1.2.Klauzula informacyjna w procesie rekrutacyjnym zgodna z RODO. O czym powinniśmy poinformować kandydatów?
- III/2.1.3.Zgody pozyskiwane od kandydatów w trakcie procesu rekrutacyjnego zgodne z wymaganiami RODO
- III/2.1.4.System poleceń pracowniczych zgodny z RODO
- III/2.2.Wybór narzędzia IT wspierającego rekrutację
- Outplacement i offboarding
- IV/1.Offboarding – jak skutecznie przejść przez proces i przeprowadzić przez niego pracowników
- IV/1.1.Offboarding – realny przebieg i etapy procesu
- IV/1.2.Jak komunikować decyzję o rozstaniu zespołowi oraz organizacji?
- IV/1.3.Transfer wiedzy – jak nie stracić niezbędnej do dalszego funkcjonowania wiedzy i zadbać o zachowanie ciągłości procesów biznesowych?
- Strategia personalna
- V/1.Aspekty praktyczne projektowania i wdrażania strategii personalnej
- V/1.1.Czy na pewno trzeba budować strategię personalną, skoro mamy rynkową?
- V/1.2.Jak rozumieć poszczególne komponenty dobrze zbudowanej strategii?
- V/1.3.Misja, wizja, wartości oraz domeny działania firmy – jak przenieść te elementy do strategii personalnej?
- V/1.4.„Odkodowanie” strategii biznesowej firmy na potrzeby budowania strategii i substrategii HCM
- V/1.5.Zrozumienie procesów biznesowych i kluczowych czynników sukcesu (KCS)
- V/1.5.1.Opracowanie strategii personalnej w ścisłym powiązaniu z celami biznesowymi krok po kroku
- V/1.5.2.Opracowanie strategii i substrategii HR
- V/1.5.3.Opracowanie strategii i substrategii HCM w firmie
- V/1.5.4.Analiza poprawności wypracowanych rozwiązań
- V/1.6.Operacjonalizacja strategii personalnej – jak z ogólnego dokumentu stworzyć zbiór praktycznych działań
- V/1.6.1.Projektowe podejście do wdrażania programów funkcjonalnych w ramach strategii HR
- V/1.6.2.Struktura dokumentu przedstawiającego strategię personalną
- V/1.6.3.Jak wdrażać wypracowaną strategię HCM?
- V/1.6.4.Jak „sprzedać” ludziom nową koncepcję?
- V/1.6.5.Jak monitorować realizację strategii HCM?
- Trendy HR
- VI/1.Praktyka zarządzania projektami HR
- VI/1.1.Wprowadzenie do zarządzania projektami
- VI.1.2.HR i zarządzanie projektami
- VI/1.3.Cykl życia projektu
- VI/1.4.Zarządzanie projektami w praktyce
- VI/1.4.1.Model zarządzania projektem
- VI/1.4.2.Karta projektu
- VI/1.4.3.Kluczowe osoby – interesariusze
- VI/1.4.4.Komunikacja w projekcie
- Prawo pracy w praktyce
- VII/1.Praktyczne zagadnienia związane z projektowaniem i wdrożeniem regulaminu pracy w organizacji
- VII/1.1.Zasady projektowania i wdrożenia regulaminu pracy
- VII/1.2.Regulamin pracy w odniesieniu do pozostałych dokumentów i procesów personalnych funkcjonujących w organizacji
- VII/1.2.1.Obowiązek wprowadzenia regulaminu pracy a odpowiedzialność przedsiębiorcy – praktyczne wskazówki
- VII/1.2.2.Obowiązki pracodawców niezobowiązanych do wprowadzenia regulaminu pracy
- VII/1.2.3.Konsekwencje prawne wynikające z braku posiadania regulaminu pracy w organizacji
- VII/1.2.4.Konsultacje z przedstawicielami pracowników – kiedy jest to niezbędny element wprowadzania regulaminu pracy?
- VII/1.3.Wskazówki dotyczące projektowania i wdrażania w organizacji regulaminu pracy
- VII/1.3.1.Kluczowe elementy, jakie powinny się znaleźć w każdym regulaminie pracy – omówienie praktycznych aspektów na przykładach
- VII/1.3.2.Zapisy niedozwolone i zabronione w regulaminie pracy i konsekwencje z tym związane
- VII/1.3.3.Tryb ustalenia i wejścia w życie regulaminu pracy – jak to praktycznie zorganizować?
- VII/1.3.4.Zasady wprowadzania zmian w obowiązującym regulaminie pracy i informowania o tym pracowników